În afara colecțiilor (64)
  • img-book

    Nominalizat în 2015 la Premiul Nobel pentru Pace, Raif Badawi zace într‑o închisoare din Arabia Saudită. Cenzura religioasă a țării sale l‑a găsit vinovat pentru că a susținut pe blogul personal lucruri pe care lumea civilizată le consideră de la sine înțelese, dar în Arabia Saudită a fost arestat și condamnat la 10 ani de închisoare și 1000 de lovituri de bici. Soția sa, Ensaf Haidar, a reușit să se refugieze împreună cu cei trei copii în Canada, de unde a pornit de una singură o campanie disperată pentru a‑și salva soțul, la început doar protestând pe stradă, cu un poster confecționat de ea acasă.
    Povestea adevărată a unei iubiri clandestine între doi tineri dintr‑o țară islamică. Și‑au convins părinții să‑i lase să se căsătorească. Au sperat că vor avea o viață frumoasă împreună. Poate că mai au o șansă!


  • img-book

    „Ulise a fost etichetat drept un roman murdar, blasfematoriu şi imposibil de citit. În faimoasa sentinţă a tribunalului din 1933, judecătorul John M. Woolsey a declarat Ulise o carte greţoasă – deşi a estimat că nu este chiar atât de obscenă încât să nu fie importată în Statele Unite ale Americii. Nici unul dintre aceste adjective nu este câtuşi de puţin potrivit pentru a descrie cartea. Până în zilele noastre, rămâne capodopera modernistă absolută, o carte în care autorul duce lirismul şi vulgaritatea celtice până la splendide extreme. Ulise este un roman amuzant, trist şi chiar plin de suspans.”James Marcus„Indiferent dacă paralela cu Homer a fost urmărită deliberat sau a însemnat doar o «schelărie» ajutând tehnic la construcţia romanului (cum credea, de pildă, Pound – el însuşi aflat în mod aproape cert sub influenţa lui Joyce când a descoperit fi¬gura lui Ulise ca factor central opusului său magnum, Cantos), personajele şi situaţiile de aici trebuie înţelese, practic totdeauna, prin referire la cele homerice. La Joyce e vorba de un model de inversiune comică, prin care anumite personaje raportabile la cele din Odiseea apar în Dublinul secolului al XX lea cu grijă transformate la modul pedestru, în primul rând amuzant, şi de aici, la modul grav, subînţeles, satiric, amar ironic, spre a fi condamnate.”Mircea Ivănescu „Aş fi vrut să nu fi citit niciodată Ulise. Îmi provoacă un complex de inferioritate.”George Orwell„Joyce demonstrează că materialul vieţii de zi cu zi poate fi la fel de maiestuos ca orice mare epopee. Vieţile oamenilor obişnuiţi sunt şi ele demne de marea artă. Se poate crea măreţie din banalitate.”Salman Rushdie„Cred că omul ăsta e un geniu, dar ce imaginaţie murdară are, nu-i aşa?”Nora Joyce


    Ulise de James Joyce 69,90 lei
  • img-book

    Dormi!, primul roman al autoarei, a devenit best+seller din primele luni de la apariţie (50.000 de exemplare vândute) şi a fost tradus în 11 limbi străine, generând comentarii precum: „Un adevărat roman literar” (Trouw) sau „Verbeke scrie excepţional de bine… Ea poate transforma cea mai banală realitate în literatură” (De Volkskrant).


    Dormi! de Annelies Verbeke 10,00 lei
  • img-book

    Carte-manifest ecologist şi operă de artă în egală măsură, Pământul văzut din cer reprezintă „un portret aerian al planetei“ şi se bucură de un imens succes, prima ediţie fiind vândută în peste 3 milioane de exemplare. Cea de a doua ediţie, îmbogăţită cu 90 de noi fotografii care au imortalizat evenimente majore din viaţa planetei, de la tsunami-ul care a devastat Asia până la dispariţia celor două gigantice statui ale lui Buda de la Baniyam, prezintă noul raport asupra marilor mize ecologice şi sociale cu care se confruntă lumea astăzi. Ilustrată cu fotografiile de o frumuseţe uluitoare ale celebrului fotograf Yann Arthus-Bertrand, Pământul văzut din cer este cel mai bine vândut album de fotografie din lume.


  • img-book

    In Balada de la Narayama, Fukazawa Shichiro descrie o societate fictiva care traieste în secolul al XIX-lea intr-o regiune muntoasa îndepartata, izolata de lume, în nordul Japoniei. In sat exista obiceiul crud ca oamenii în vârsta, dupa ce împlinesc vârsta de 70 de ani, sa fie dusi pe muntele Nara unde salasluiesc spiritele zeilor buni, si lasati sa moara acolo pentru a lasa hrana celor mai tineri.Calatoria peste crestele abrupte ale muntilor este insa mai grea decat viata din sat.Tanarul Tatsuhei persevereaza cu incapatanare, pas cu pas, in timp ce batranul Orin isi accepta soarta cu o resemnare calma. Ne dam seama atunci ca indeplinirea acestui ritual extravagant si aparent inutil este ceea ce ii umanizeaza pe sateni.


  • img-book

    In Japonia anilor ’50, încă reticentă la influenţele vestice, un bărbat şi o femeie, trecuţi de prima tinereţe şi aparent împăcaţi cu ideea că sunt departe de a fi compatibili sexual, se hotărăsc separat să îşi pună pe hârtie frustrările amoroase care le macină altfel tihnita viaţă conjugală. Totul pare să fie sub control, atâta timp cât jurnalul fiecăruia nu va fi niciodată citit de celălalt. Dar oare asta este ceea ce vor? Cu fiecare pagină scrisă, autorii descoperă înăuntrul lor dorinţa mai mult sau mai puţin latentă ca gândurile aşternute pe hârtie să le fie în cele din urmă citite de partener, pentru a aduce, măcar în ultimul ceas, un strop de pasiune în searbăda lor viaţă sexuală. “Sobru şi totodată senzaţional, romanul lui Tanizaki surprinde în mod splendid interacţiunea dintre sexe, redată sub forma a două jurnale paralele care se intrepatrund.”


    Cheia de Junichirō Tanizaki 14,45 lei
  • img-book

    „Aceasta este istoria raporturilor poporului evreu cu lumea şi banii. Subiectul este unul foarte delicat. A declanşat atâtea polemici şi a provocat atâtea masacre, încât a devenit aproape un fel de tabu, ce nu trebuie amintit sub nici un pretext, de teamă să nu fie răscolită vreo catastrofă imemorială.” Jacques Attali, Evreii, lumea şi banii


  • img-book

    Bloom pleacă în India, în căutarea înţelepciunii sau a unei femei. De fapt, caută uitarea, după două tragedii care i‑au răpit totul. Străbate până în India drumul cel mai lung, cel care trece prin şapte mii de cărţi citite şi prin Europa întreagă. Însă, ajuns la
    destinaţie, Bloom va descoperi că Occidentul şi Orientul vorbesc aceeaşi străveche limbă a prădătorilor.


  • img-book

    Un barbat plateste o femeie sa-si petreaca noptile alaturi de el, intr-o casa de pe tarmul marii. Femeia e frumoasa, ademenitoare, dar nu are nici chip nici nume – o enigma. Cu ajutorul ei, barbatul va incerca sa descifreze un mister si mai adanc, acela al dragostei si al complicatei mecanici sexuale dintre doi oameni. Un roman superb scris si dens precum un haiku, despre intelesurile profunde ale iubirii si ale lipsei de iubire, care echivaleaza cu moartea.


  • img-book

    În orăşelul Jackson din Mississippi, în anii ’60, trei femei care în mod normal nu ar fi avut nimic în comun se leagă printr-o prietenie incredibilă. Ceea ce le apropie este un proiect secret care le primejduieşte viaţa, o carte ce pune în discuţie convenţiile sociale considerate tabu ale vremii lor. Culoarea sentimentelor, romanul de debut al autoarei Kathryn Stockett, este ceea ce se cheamă un fenomen literar: o carte care a fost respinsă de aproape cincizeci de editori şi agenţi, publicată în cele din urmă de Penguin Group şi primită cu un entuziasm extraordinar de librării, cluburi de carte, bloggeri şi critica literară. Drepturile de traducere au fost vândute în mai mult de 30 de ţări, iar Steven Spielberg a decis să implice studiourile DreamWorks în ecranizarea cărţii.Definită drept „magică“, „irezistibilă“, „plină de umor“, Culoarea sentimentelor s-a menţinut în New York Times Best Sellers List timp de doi ani şi s-a vândut în peste 7 milioane de exemplare doar în Statele Unite. „Cele două personaje principale de culoare se desprind din pagini ca şi cum ar fi tridimensionale… Un roman care a câştigat lozul cel mare.“The New York Times„Un roman care trebuie citit neapărat.“


  • img-book

    Nivel 26.”„Este bine cunoscut printre oamenii legii că ucigaşii pot fi clasificaţi după cele douăzeci şi cinci de niveluri ale Răului, de la oportuniştii naivi aflaţi la Primul Nivel, până la cei care acţionează premeditat şi care torturează – ocupanţi ai Nivelului 25. Ceea ce aproape nimeni nu ştie – cu excepţia unui grup de agenţi de elită, fără nume, a cărui misiune este să-i vâneze pe cei mai periculoşi asasini, un grup de bărbaţi şi de femei care nu apar în nici un registru oficial – este că se pregăteşte definirea unei noi categorii de ucigaşi. Un singur om face parte din această categorie. Ţinta lui: Oricine. Metodele: Nelimitate. Numele de cod: Sqweegel. Clasarea lui: Nivel 26.”


  • img-book

    Cum se vede Turcia modernă prin ochii unei femei, ce resurse ai la îndemână atunci când viaţa te ia prin surprindere, cum te împarţi între propria suferinţă şi nevoia de tine a celorlalţi? Cum să împachetezi stafiile propriului trecut şi să te gândeşti la viitorul ce-ţi stă înainte? Sunt întrebări la care răspunde cartea lui Hande Altaylı.După ce urmărise copilăria eroinei Aslı în romanul de debut, Hande Altaylı continuă povestea, vorbind despre un an din viaţa lui Alslı, după ce trece printr-un divorţ şi e nevoită să-şi înfrunte traumele. O carte care te învaţă unde începe şi unde se termină suferinţa.


    Suferință de Hande Altayli 28,00 lei
  • img-book

    „Hazliile ispravi ale nepotului lui Juan Moreira” este o „satiră simpatică“ a arivistului, pe fundalul societăţii argentiniene de la sfârşitul secolul al XIX-lea şi începutul secolului al XX-lea.


  • img-book

    „În De partea Chinei, Buruma a turnat zecile de ani de meditaţie asupra Japoniei.” (The Independent)


  • img-book

    Ce nimic frumos, dragostea este mai mult decât o poveste despre dragoste: poate fi un studiu de caz despre amintiri traumatice şi complexe de inferioritate care pot modifica personalitatea oamenilor. Tarık, un tânăr marcat de tortura îndurată în închisoare, se imaginează ca fiind pasărea cu penele colorate din romanul lui Jerzy Kosiński. Este un individ atât de diferit de semenii lui, încât nu poate trăi în mijlocul lor, dar nici nu se poate ţine deoparte. Aysel, fata ştearsă şi obsedată de teama de a nu fi părăsită, se dovedeşte a fi o femeie puternică şi capabilă să inspire o pasiune distructivă. Nimic nu este ce pare a fi la prima vedere în romanul lui Neslihan Acu: nu suntem siguri nici măcar care dintre cele două personaje ne spune povestea iubirii lor trăite cu douăzeci de ani în urmă.


  • img-book

    Ce se întâmplă când Germania nazistă invadează Marea Britanie? Ce faci dacă Shrödinger are probleme cu ecuaţia de undă? Când coincidenţa face legea, poveştile din romanul lui Andrew Crumey se înşiră pe o bandă a lui Möbius, asemeni furnicilor, din schiţa lui Escher. Lumile paralele, intertextualitatea, enigmele ştiinţifice, rescrierile trecutului sunt doar câteva dintre specialităţile lui Crumey, servite într-un roman captivant. Ce iese de aici? Un mix postmodernist la cele mai înalte standarde.


    Mobius Dick de 43,25 lei
  • img-book

    Un roman care îţi dă fiori pe şira spinării cu fiecare filă întoarsă, Educaţie siberiană este primul volum dintr-o trilogie despre copilăria şi tinereţea unui om născut parcă în afara lumii, în Transnistria. Cum evoluează un băiat care a înlocuit jucăriile cu armele şi educaţia cu lupta pentru supravieţuire, care sunt regulile unei comunităţi pe cale de dispariţie vei afla din drama autobiografică a lui Nicolai Lilin.Educaţie siberiană este povestea unei copilării marcate de mediul infracţional al siberienilor din Tighina/Bender, cu regulile lui stricte, moralitatea lui specifică, cu tradiţii ce împletesc religia ortodoxă şi mânuirea armelor, cu poveştile şi înţelepciunea pe care bătrânii comunităţii le transmit copiilor pentru a-i ajuta să atingă idealul de existenţă aşa cum îl concep ei: „criminalul cinstit“. Aici îşi poartă copilul Nikolai primele războaie, deprinde filozofia de viaţă a comunităţii Urca, se îndrăgosteşte de arta tatuajului – şi tot aici se confruntă cu primele îndoieli, într-un Bildungsroman frust care înfăţişează totodată amurgul unui mod de viaţă tradiţional. Educaţie siberiană este povestea unei copilării marcate de mediul infracţional al siberienilor din Tighina/Bender, cu regulile lui stricte, moralitatea lui specifică, cu tradiţii ce împletesc religia ortodoxă şi mânuirea armelor, cu poveştile şi înţelepciunea pe care bătrânii comunităţii le transmit copiilor pentru a-i ajuta să atingă idealul de existenţă aşa cum îl concep ei: „criminalul cinstit“. Aici îşi poartă copilul Nikolai primele războaie, deprinde filozofia de viaţă a comunităţii Urca, se îndrăgosteşte de arta tatuajului – şi tot aici se confruntă cu primele îndoieli, într-un Bildungsroman frust care înfăţişează totodată amurgul unui mod de viaţă tradiţional.„Pentru a citi cartea aceasta, trebuie să te pregăteşti să uiţi de categoriile de bine şi rău aşa cum le concepem noi, să renunţi la sentimente aşa cum le-am construit în sufletul nostru. Trebuie să fii acolo: să citeşti şi atât. Astfel, în scurt timp, între paginile Educaţiei siberiene începe să se materializeze o întreagă lume. Lilin construieşte o lume cu scrisul său şi asta face din el nu doar un simplu martor, ci un scriitor în (Roberto Saviano în La Repubblic toată puterea cuvântului.“


  • img-book

    Richard Sully, personajul principal al acestui roman excepțional al lui Richard Russo, „nu-i fraierul nimănui“ – sau poate că este un fraier, dar numai din punctul de vedere al propriei sale conștiințe. Rămas fără un loc de muncă stabil într-un orășel american care a cunoscut zile mult mai bune, falit, cu un genunchi afectat de un accident și de o artrită feroce, Sully crede că l-a ajuns din urmă ghinionul. Dar atunci când fiul său înstrăinat ajunge acasă pentru Ziua Recunoștinței, iar Sully se trezește confruntat nu numai cu această prezență, ci și cu fantoma tulburătoare a tatălui său despotic, viața lui și a familiei sale ia o întorsătură cu totul și cu totul neașteptată.


  • img-book

    Cartea de gramatică interioară este despre un copil, Aaron, care nu vrea să crească mare.Romanul lui David Grossman este despre un copil de zece ani care are mintea unui om de o sută de ani. Romanul este despre un copil care are mintea inocentă ca a unui bebeluş.Cartea aceasta este despre un copil hiperinteligent şi hipersensibil, care priveşte cu milă nesfârşită un fluture aruncat în plasa unui păianjen.Cartea aceasta este despre copilul care aruncă fluturele în plasa păianjenului. Este despre un băiat în creştere care nu creşte, închis timp de trei ani şi jumătate în acelaşi corp de copil, în aceleaşi haine care nu i rămân mici, în aceiaşi pantofi cu un număr mai mare.Cartea de gramatică interioară este despre loialitatea nemărginită în prietenie şi despre trădarea prieteniei. Este un roman despre înspăimântătoarea inocenţă a unui copil şi despre obscenitatea la fel de terifiantă care i tulbură gândurile.Este cartea unei adolescente în conflict cu o mamă care o umileşte tot timpul şi îi dezvăluie răsunător toate defectele şi slăbiciunile.Este cartea unei mame puternice şi dure ca o stâncă, şovăitoare şi chinuită de grija copiilor ei.Este cartea unei bătrâne cu chipul neted ca al unei păpuşi de porţelan, care se încăpăţânează să nu moară, deşi familia ei a obosit să o îngrijească.Este cartea unui tată uriaş şi vesel, ocrotitor, blând şi drept ca Dumnezeu din ceruri. Este cartea unui tată nepăsător, nedrept şi răzbunător.Este o carte despre tine, Cititorule, oriunde ai fi.


  • img-book

    „Dificultatea operei lui James Joyce, cea invocată atât de des de criticii şi de cititorii săi, este un rezultat al bogăţiei ficţiunii sale. Exilaţi, singura piesă de teatru publicată a lui James Joyce, nu face excepţie de la acest laitmotiv. Ecourile şi dimensiunea prezenţei propriei sale biografii în această piesă pot fi căutate în corespondenţa sa cu Nora, iar conexiunile literare, în teatrul lui Ibsen – în acest caz, este vorba despre ultima sa piesă, Când noi, morţii, vom învia – ori în piesele lui Shakespeare şi în multe alte opere, iar aceste căutări vor face deliciul oricărui cititor al acestei nedreptăţite scrieri a lui James Joyce.“ Dan Ciobanu


    Exilaţi de James Joyce 28,80 lei
  • img-book

    „În ciuda numeroaselor elemente ficţionale pe care le cuprinde, latura cea mai puternică a Oraşului îngerilor este cea autobiografică. În 1992‑1993, Christa Wolf a petrecut nouă luni în Los Angeles la invitaţia Centrului Literar Getty. În detaliate notaţii de jurnal, scriitoarea documentează şi prelucrează experienţa americană. În acest context, cititorul este martor al felului cum apar societatea şi modul de viaţă americane privite prin ochii unei scriitoare est‑germane imediat după căderea Cortinei de Fier Iulia Dondorici .„O carte ciudată, remarcabilă, o eliberare.” (Frankfurter Allgemeine Zeitung)„Această carte are splendoarea haosului şi caracterul dezordonat al frumuseţii.“Pierre Deshusses, Le Figaro littéraire


  • img-book

    Ai toată viaţa înainte este povestea lui Momo, spusă din perspectiva unui copil inteligent şi precoce, prea devreme familiarizat cu adevărurile oamenilor mari. În 1978, filmul „La vie devant soi“, cu Simone Signoret în rolul principal, a câştigat Premiul Oscar pentru cel mai bun film străin.


  • img-book

    Un balon uriaș apare într‑o bună zi peste Manhattan; un adult este trimis să învețe printre copiii de școală și nimeni nu pare a observa anomalia, în afară de lubrica domnișoară Mandibulă, învățătoarea; poetul Edward Lear își invită prietenii și cunoscuții la spectacolul morții sale; King Kong, „acum profesor de istoria artei la Rutgers”, intră pe fereastră într‑o casă în care se dă o petrecere. În povestirile lui Barthelme, cele mai frapante trăsături sunt bizareria și absurdul, intertextualitatea, spațiul și timpul adesea paradoxale și influența artelor vizuale, în special a colajului.


  • img-book

    Cât valorează viaţa unui om care a atras asupra lui mânia camorrei? Roberto Saviano, tânărul jurnalist italian care a scris Gomora, ştie foarte bine răspunsul. Condamnat la moarte de membrii camorrei, autorul este obligat să trăiască păzit de poliţie douăzeci şi patru de ore din douăzeci şi patru şi să‑şi schimbe frecvent adresa pentru a‑şi pierde urmele.Cartea‑document scrisă de Roberto Saviano a devenit un fenomen în lumea literară la scurt timp după apariţia sa în anul 2006: tradusă în peste patruzeci de limbi, vândută în mai mult de un milion de exemplare, Gomora se numără printre cele mai faimoase cărţi ale ultimului deceniu. Acest reportaj tulburător despre crima organizată din sudul Italiei, scris la prima persoană, este un hibrid greu de descris: investigaţie, polemică politică, descriere a unei realităţi istorice, autobiografie, totul integrat în viziunea caleidoscopică a unei sensibilităţi exacerbate. Pe străzile labirintice ale oraşului Napoli, în apropierea gropilor de gunoaie cu deşeuri toxice, în traiectoria gloanţelor ucigaşe, în tranzacţiile economice la scară mare, în traficul de droguri care foloseşte drept cobai fiinţe omeneşti, în containerele îngheţate în care sunt stivuite cadavre de chinezi, camorra este omniprezentă. Iar viaţa unui om nu valorează nici măcar cât glonţul cu care va fi ucis.


    Gomora de Roberto Saviano 38,50 lei
  • img-book

    Cartea semnată de Jhumpa Lahiri, autoare premiată cu Premiul Pulitzer pentru ficţiune, poartă cititorul din Cambridge şi Seattle până în India şi Thailanda, într-o serie de nuvele încheiată cu un microman. Tema acestor istorii, ca şi a primelor ei cărţi, Interpret de maladii şi Porecla, este diferenţa: lumea familiilor care au decis să se mute în America, în exiluri voluntare sau forţate de împrejurări, cu tradiţii şi obiceiuri diferite de cele americane, cu un întreg mod de viaţă care tinde să dispară în uitare. Copiii şi nepoţii celor veniţi de pe alt continent, în urmă cu zeci de ani, aproape că nu mai au nici o legătură cu lumea părinţilor lor; dezrădăcinarea nu mai este evidentă. Cu toate acestea, poveştile de viaţă descrise în carte poartă întreaga încărcătură, uneori violentă, alteori tristă, a condiţiei de emigrant.


  • img-book

    Este recomandabil ca oricine să fie în relaţie cu unul sau doi psihiatri. Acesta este îndemnul pe care îl oferă André Baillon în prefaţa colecţiei sale de povestiri. „Cuvintele”şi „Ève şi Kiki” sunt cele două drame din Deliruri. Prima, o „dramă cerebrală”, prezintă menajul dificil şi dus spre absurd dintre un scriitor şi o pianistă; realitatea concurează serios ficţiunea, textul păstrând nu doar nume din viaţa personală a lui Baillon (Marie, Germaine – soţii ale acestuia), dar şi predispoziţii nevrotice şi stări delirante. Cea de-a doua este escapada a doi copii, abia finalul lămurindu-i subtitlul „dramă familială”. Cele treisprezece texte din Viaţa e cotidiană poartă fiecare, în mic, stilul şi amestectul autoficţional, specifice lui Baillon. Şi aici se începe cu o „Dramă”, cuprinzând o căsnicie, un copil, un buchet de trandafiri şi multe onomatopee, dar se continuă cu o prostituată aspirantă la călugărie, doi pictori împărţind acelaşi ghiveci cu flori şi „O dimineaţă la ziar”. Atent la oameni şi la metehnele lor, Baillon nu le evită nici animalele de companie, astfel că printre protagoniştii povestirilor sale se află şi Bella, un fox „insuportabil”, şi Puiu. Puiu, „oricât de ciudat ar părea”, e un motan, puţin şasiu, rămas mic pentru că, „sărăntoaca de maică-sa, aducându‑l pe lume, nu găsise destulă pânză ca să-l îmbrace în pisoi mare”.


  • img-book

    Fraţi pe jumătate este o saga nordică, povestea a trei generaţii de femei singure fie prin propria lor alegere, fie prin forţa împrejurărilor: bărbaţii sunt în cartea aceasta Oamenii Nopţii, marii absenţi, cei care pleacă şi nu se mai întorc niciodată ori ajung acasă după ce rătăcesc prin lume zeci de ani, cum se întâmplă cu Fred – fratele mai mare al naratorului Barnum. Tulburătoarea ambiguitate a replicii finale lasă istoria deschisă, cu o întrebare care rămâne în mintea cititorului: cine este cel care spune povestea – naratorul sau întunecatul Fred, fratele său vitreg, marele absent?


  • img-book

    În Apartamentul, un roman care poate fi definit ca un thriller psihologic, tânărul Arif renunță la slujba sa într-o agenție de publicitate, se desparte de iubita lui și se mută într-un nou apartament. Este hotărât ca, de acum înainte, să-și împlinească visul vieții lui: acela de a deveni compozitor de muzică. În noul apartament, pe peretele dormitorului există un straniu orificiu din care se aud voci, iar pocnetele din instalația de încălzire a imobilului se articulează în ritmuri. Înstrăinat de prieteni și de familie, Arif devine tot mai obsedat de cântecele lui, iar simțul realității i se deteriorează din ce în ce mai tare.


  • img-book

    Caracterizat de critica literară drept “o istorie shakespeareană”, romanul Drumul spre Ierusalim, primul volum al Trilogiei cruciadelor, descrie o lume medievală recreată cu artă şi dramatism. Tânărul erou al cărţii, Arn Magnusson, a fost crescut de călugării cistercieni într-o mânăstire unde, în afară de latină, logică sau studiul Bibliei, a deprins meşteşugul armelor de la fratele Guilbert, un fost cavaler templier. Dar în afara zidurilor mânăstirii lumea se dovedeşte a fi plină de primejdii şi tentaţii. Tânărul Arn comite păcate de neiertat în ochii Bisericii şi, pentru a le ispăşi, este forţat s-o părăsească pe femeia iubită, să se alăture Ordinului Templierilor şi să plece la Ierusalim pentru a lupta în Războiul Sfânt.


  • img-book

    În 1914, scriitorul italian Italo Svevo îl întreba pe James Joyce într‑o scrisoare: „Când o să scrii o operă italiană despre oraşul nostru?“ Giacomo Joyce pare a fi cel puţin o încercare de răspuns la provocarea venită din partea prietenului şi discipolului său. Pentru prima oară în limba română, ca şi cele 22 de Epifanii şi povestea Pisica şi diavolul, Giacomo Joyce este un text greu de definit: fie că este denumit poem în proză, poem vizual, serie de viniete, poem de dragoste, dialog interior, naraţiune epifanică, este în fapt o serie de notaţii care înregistrează fascinaţia erotică a naratorului pentru o tânără căreia îi este profesor de engleză în Trieste, Italia. Fără îndoială, Giacomo Joyce marchează un punct de cotitură în arta narativă a lui Joyce, anunţând complexa structură polifonică din Ulise.


    Texte inedite de James Joyce 7,70 lei