Serii de autor (49)
  • img-book

    Odată cu întoarcerea sa în Rusia după cei douăzeci de ani petrecuţi în exil, Soljeniţîn scrie, în perioada 1993‑1998, o serie de „povestiri în două părţi“, echilibrate şi atent şlefuite, cele două părţi ale fiecărui text fiind unite printr‑o temă comună. Sunt marile teme ale literaturii lui Soljeniţîn: opţiunea morală, problema responsabilităţii, compromisul… Personajele sunt plasate în diverse perioade ale epocii sovietice (începând din anii ’20‑’30, trecând prin cel de‑al Doilea Război Mondial şi ajungând până în anii ’90), însă nu de vreo „demascare“ a realităţilor sovietice este vorba, ci de o privire atentă asupra omului ca individualitate. Suntem martori la ascensiuni şi decăderi, descoperim conştiinţe împovărate, vedem îndoiala şi slăbiciunea personajelor atunci când sunt puse în situaţia de a alege. Fiecare om este important, iar deciziile lui nu rămân niciodată fără consecinţe. Sunt pagini de scriitură însufleţită, de o remarcabilă forţă artistică. Este forţa trăirilor autentice, care nu pot lăsa pe nimeni indiferent.


  • img-book

    ropriul trup te trimite in anticamera mortii. Cum poti fi mai tare decat tine insuti? Cum sa nu te lasi invins de cei care te condamnă nevinovat la moarte civila? In Pavilionul cancerosilor, singurul care incearca să gasească raspuns acestor intrebari e Oleg, protagonistul romanului. Deportat intr‑un lagar de concentrare, ca si Soljeniţin insusi in anii ’50, si bolnav de cancer Oleg crede cu toată fiinta lui că in om exista o putere ascunsa de a iesi invingator din toate incercarile la care e supus. Singura conditie e să nu te indoiesti nicio clipa de aceasta forta si sa o ajuti, cu libertatea gandului, sa iasa la iveala atunci cand totul pare pierdut.

    Romanul unui miracol, Pavilionul cancerosilora avut nevoie de mult noroc pentru a putea aparea. Manuscrisul a ajuns clandestin in Occident, in ciuda supravegherii stricte la care era supus autorul. După publicare, cartea n-a căzut victimă conspiraţiei tăcerii intelectualităţii franceze promoscovite, care a anihilat alte mărturii despre lagărele de concentrare sovietice. Juriul Academiei Suedeze i-a acordat lui Soljeniţin Premiul Nobel cu o neobişnuită promptitudine, atrăgand atenţia intregii lumi asupra zguduitoarei sale depoziţii.


  • img-book

    Casa Matrionei, una dintre cele mai frumoase şi mai emoţionante proze ale lui Soljenitîn, este povestea unui profesor de matematică exilat în propria patrie, care porneşte în căutarea Rusiei profunde, idealizate, acea Rusie încă pătrunsă de fiorul creştin pe care regimul stalinist n-a reuşit să-l înăbuşe. La capătul călătoriei sale, profesorul găseşte adăpost în izba Matrionei, o femeie simplă, graţie căreia descoperim noi faţete ale sufletului slav, atât de drag autorului. În Incident la gara din Kocetovka, adjunctul unui şef de gară dintr-o localitate uitată de lume, care a îmbrăţişat cu entuziasm şi candoare cauza comunistă, este nevoit să hotărască soarta unui om şi cade pradă scepticismului, ruşinii şi îndoielilor.


  • img-book

    Trecând prin numeroase mutilări și rescrieri cauzate de represiunea sovietică, romanul publicat în 1968 în Occident transpune în ficțiune experiențele carcerale ale scriitorului, condamnat la 8 ani de detenție în Gulagul comunist. În ziua în care un diplomat rus anunță, pe ascuns, ambasada americană de intențiile URSS-ului de a construi o bombă atomică, intelectualii și oamenii de știință din lagăre sunt mutați într-o închisoare de la periferia Moscovei și forțați să lucreze la realizarea viselor aberante ale lui Stalin. Violența, iluzia libertății, sentimentul comuniunii sunt reperele zilnice ale prizonierilor bolgiei dantești transferate în estul Europei.„Un roman de o inegalabilă măiestrie artistică, un antidot împotriva uitării.“ Booklist


  • img-book

    Câinii romantici este unul dintre cele mai importante volume de poeme din opera sa.

    „O iubire nebună.

    Un vis înăuntrul altui vis.

    Și coșmarul îmi zicea: vei crește.

    Vei lăsa în urmă imaginile durerii și ale labirintului

    și vei uita.

    Dar pe atunci să crești era totuna cu o crimă.

    Sunt aici, am zis, cu câinii romantici

    și aici o să rămân.“


  • img-book

    Reîntâlnirea întâmplătoare dintre doi bărbaţi de vârstă mijlocie, după mai bine de treizeci de ani, declanşează un vârtej de amintiri despre prietenia care‑i legase în copilărie şi adolescenţă, dar şi despre traumele ale căror efecte nu încetează să se manifeste în viaţa lor de adulţi, totul în de acum binecunoscutul stil evocator al lui Per Petterson.
    „O alchimie emoţională fără cusur se desprinde din pagini, care la rândul lor îi lărgesc cititorului înţelegerea condiţiei umane. Este în egală măsură inconfortabil, palpitant şi memorabil.“ San Francisco Chronicle


    Refuz de Per Petterson 27,90 lei
  • img-book

    Trei este unul dintre cele mai importante volume de poeme din opera sa.

    „Zice că e bine. Tu zici că ești bine și te gândești că într-adevăr ea e bine și că într-adevăr tu ești bine. Privirea ei e superbă, ca și cum ar vedea pentru prima dată ceea ce și-a dorit toată viața. Apoi vine răsuflarea putredă, ochii goi deși ea zice (în timp ce tu rămâi tăcut, ca într-un film mut) că infernul nu poate fi lumea în care trăiește. Tăiați mizeria asta de text!, strigă. Caleidoscopul ia chipul singurătății. Poc, face inima ta.“


    Trei de Roberto Bolaño 9,90 lei
  • img-book

    Amuleta, roman publicat în 1999, reia câteva dintre personajele din Detectivii sălbatici, printre ele Ulises Lima și Arturo Belano, dar mai ales Auxilio Lacouture, poeta uruguayană care devine „mama poeziei mexicane“. Auxilio (numele ei înseamnă ajutor în spaniolă) se numără printre cele mai puternice personaje ale lui Bolaño, iar Amuleta este nodul în care se întâlnesc firele majore ale unei opere literare de geniu. Amuleta conține singura mențiune cunoscută la anul 2666, care a devenit titlul romanului amplu publicat postum. Auxilio este singura persoană care a scăpat arestărilor de la Universitatea Națională Autonomă a Mexicului în septembrie 1968, ascunsă într‑o toaletă în care a rămas aproape două săptămâni, fără hrană. În 1968 mulți studenți mexicani și‑au găsit moartea în confruntările cu forțele guvernamentale, inclusiv în masacrul de la Tlatelolco, pe 2 octombrie. Vocea lui Auxilio este cea prin care auzim cântecul tinerilor poeți înaintând spre moarte.


    Amuleta de Roberto Bolaño 15,90 lei
  • img-book

    Ca şi Borges, care ştia că o naraţiune de orice fel devine cu atât mai interesantă cu cât este mai misterioasă, Marías scrie despre crimă, sinucideri, chiar şi despre fantome în volumul Când eram muritor. Enigmatice, adesea eliptice, cu personaje dintre cele mai ciudate, de la naratorul-fantomă din povestirea care dă titlul volumului până la asasinul din Binoclul spart sau viitoarea actriţă în filme porno din Mai puţine scrupule, cele douăsprezece povestiri cu finaluri neaşteptate sunt incursiuni în nişte destine sfărâmate sau deraiate de pasiuni bruşte, de orbire, de nefericire sau depresie, istorisite de un narator care pare a sta în afara orbitelor acestor existenţe.


  • img-book

    Castelul din Pirinei, este o poveste de dragoste desfăşurată ca un roman epistolar între un bărbat şi o femeie, Solrun şi Steinn, care se revăd în mod neaşteptat după treizeci de ani de la despărţirea lor. Obsedată de întrebări metafizice şi de angoasa dispariţiei din această lume, tânăra Solrun caută răspunsul la întrebarea pe care specia umană şi l-a pus încă din copilăria sa: există viaţă după moarte? O întâmplare enigmatică şi inexplicabilă raţional, care altcuiva i-ar fi zdruncinat definitiv mintea, este miracolul care îi aduce lui Solrun răspunsul şi împăcarea cu sine însăşi. Până la deznodământul surprinzător din final, în care se dovedeşte că, mai ales în dragoste, nimic nu este mai greşit decât să cauţi cu orice preţ să demonstrezi că ai dreptate.


  • img-book

    „Credinţa superstiţioasă în forţa istorică a comploturilor (de tip individual sau colectiv) lasă cu totul deoparte cauza principală a eşecurilor de care au avut parte atât indivizii, cât şi statele: slăbiciunile omeneşti. Slăbiciunile noastre ruseşti au fost cele care au determinat tristul curs al istoriei noastre – absurditatea schismei religioase provocate de Nikon, violenţele nesăbuite ale lui Petru cel Mare şi incredibila serie de ciocniri care i-au urmat, obişnuinţa seculară de a ne risipi forţele pentru cauze care nu ne aparţin, suficienţa înveterată a nobilimii şi rigiditatea birocratică de-a lungul întregului secol XIX. Nu printr-un efect al unui complot urzit din afară ne-am lăsat ţăranii în mizerie.Nu un complot a determinat grandiosul şi crudul Petersburg să înăbuşe blânda cultură ucraineană. Nu din cauza unui complot patru ministere nu au fost în stare să se pună de acord în privinţa asumării unui dosar sau altul, şi nu din cauza unui complot şi-au petrecut ani întregi în şicane epuizante, mobilizând toate nivelurile ierarhiei. Nu este rezultatul unui complot faptul că împăraţii noştri, unul după altul, s-au dovedit incapabili să înţeleagă evoluţia lumii şi să definească adevăratele priorităţi. Dacă ne-am fi păstrat puritatea şi forţa care ne-au fost insuflate odinioară de Sfântul Serghie din Radonej, nu ne-am mai teme de nici un complot din lume”. (Fragment din DOUĂ SECOLE ÎMPREUNĂ. EVREII ŞI RUŞII ÎNAINTE DE REVOLUŢIE)


  • img-book

    Într-un tren care duce la Veneţia, un bărbat îşi priveşte tovarăşii de compartiment, un ciudat triunghi format din doi bărbaţi şi o femeie, cu o curiozitate care pare a anticipa faptul că destinele acestora se vor intersecta cu al său. Frumoasa femeie adormită, cu faţa acoperită de plete lungi, va deveni obsesia protagonistului, unul dintre bărbaţi va muri, celălalt îşi va recăpăta libertatea. Viaţa de artist a naratorului, trăită în hoteluri luxoase, o viaţă de repetiţii şi de concerte, îi conferă o detaşare fantomatică de evenimentele povestite, în care el însuşi are un rol principal dramatic şi, în cele din urmă, tragic cel puţin pentru unul dintre personaje. Acest roman fascinant şi ciudat al lui Javier Marías, anunţat de The New York Times Book Review drept „uimitor“ a fost tradus în peste treizeci şi cinci de limbi şi a fost vândut mai mult de cinci milioane de exemplare.


  • img-book

    Pentru Hans Thomas, un băiat de doisprezece ani care pleacă împreună cu tatăl lui la Atena, în căutarea mamei sale “rătăcite în lumea modei”. Un personaj enigmatic îi dăruieşte pe drum o lupă, apoi băiatul primeşte o carte minusculă în care citeşte o poveste având similitudini bizare cu detalii din propria-i viaţă. Misterul cărţilor de joc esteo poveste în interiorul altei poveşti, un joc la graniţa între realitate şi fantezie demn de Lewis Carroll.


  • img-book

    Blues pentru o pisică neagră este o colecție de povesitiri în care Boris Vian își mărturisește pe spații mici pasiunea pentru firescul răsturnat cu susul în jos și pentru jocurile infinite cu limbajul și literatura. Pe fondul celui de-al doilea Război Mondial, lumea a luat-o razna, dar toate personajele se luptă pentru a salva aparențele. Protagoniștii sunt dintre cei mai ciudați, iar acțiunile lor în acord cu lumea în răspăr. Pescari de timbre, sculptori de pietre de morminte, motani-negri-vorbitori-englezi iubitori de băuturi fine sunt reprezentativi pentru stilul lui Boris Vian.


  • img-book

    Naratorul din Următoarea poveste se trezeşte într-o dimineaţă, în mod inexplicabil, într-o cameră de hotel din Lisabona care i se pare familiară: este aceeaşi încăpere în care se aflase cu douăzeci de ani în urmă, pentru o aventură cu iubita lui de atunci. Călătoria aceasta este de fapt o plonjare în apele întunecate ale inconştientului: poate că Nooteboom ne sugerează, în ultimele pagini ale cărţii sale, că întreaga poveste acoperă ultimele câteva secunde din viaţa personajului său


  • img-book

    Romanul cel mai celebru al lui Javier Marías: o întâlnire de dragoste ratată, moartea misterioasă a unei femei chiar în braţele naratorului, fără un motiv aparent şi pe neaşteptate, căutarea unui sens al acestei enigme se desfăşoară pe parcursul a peste trei sute de pagini năucitoare, pline de suspans şi de imprevizibil, într‑o carte în care, la fiecare rând, cititorul simte forţa uriaşă a destinului.„Este o carte într‑adevăr neobişnuită a unui scriitor neobişnuit, extraordinară… Ar trebui să fim fericiţi că asemenea cărţi există“.Literarisches Quartet


  • img-book

    Faţa întunecată a timpului este, după expresia autorului, „un fals roman“, care are ca pretext cu o relatare despre efectele ficţiunii – apariţia volumului Romanul Oxfordului şi impactul său neverosimil, uneori comic, alteori straniu, asupra lumii universitarilor din Oxford, lumea descrisă în carte.Faţa întunecată a timpului vădeşte o sensibilitate acută în explorarea unui tărâm plin de umbre al experienţei umane, acolo unde cuvintele nu prea ajung… este o culme a carierei literare de până acum a autorului.“ Salman Rushdie „În cea mai bună manieră a lui Borges, acest hibrid literar al lui Marias este luxuriant şi misterios“. The Hudson Review


  • img-book

    Iarba roşie este înainte de orice o plonjare în subconştient. Wolf, inventatorul unei maşini a timpului, vrea să-şi sondeze trecutul şi să-şi înţeleagă viaţa prin intermediul acestei bizare invenţii. Toate personajele romanului sunt în căutarea unui sens al existenţei. În ceea ce-l priveşte pe Senatorul Dupont, el îşi încheie cu bine căutările, reuşind să facă rost de un uapitic, o fiinţă micuţă care-l va face fericit pentru tot restul vieţii. Faptul că Senatorul Dupont este un câine înzestrat cu darul vorbirii şi e singurul ce pare a fi atins starea de beatitudine, stare ce seamănă izbitor de mult cu prostraţia, este încă una dintre ironiile amare ale acestui autor la care invenţia verbală şi amestecul regnurilor nu sunt niciodată gratuite, iar farsa şi lirismul merg mână în mână în subminarea romanului realist.


    Iarba roşie de Boris Vian 19,90 lei
  • img-book

    Ritualuri este o poveste enigmatică despre destinul a trei bărbaţi: o carte a cuvintelor şi a ritualurilor atât de necesare omului, acest “mamifer trist, care se piaptănă”Inni Wintrop, un personaj straniu, de o luciditate dureroasă, este legătura între Arnold Taads şi Philip Taads, tată şi fiu, înstrăinaţi unul de altul, dar pe care îi uneşte aceeaşi soarta. Ritualuri este o poveste enigmatică despre destinul a trei bărbaţi: o carte a cuvintelor şi a ritualurilor atât de necesare omului, acest “mamifer trist, care se piaptănă””Cred cu tărie că Ritualuri este cel mai bun roman al lui Cees Nooteboom, şi, într-un anumit sens, este centrul întregii sale opere.” – Arnold Heumakers, de Volkskrant
    „Tonul provocator cu care acest roman răspunde viziunii apocaliptice este de o originalitate fără precedent.“ – Frankfurter Allgemeine Zeitung despre Ritualuri„Toată opera sa denotă o erudiţie şi o stăpânire perfectă a limbajului, însuşiri pe care în America nu le vom găsi decât la Nabokov şi Guy Davenport.“ – Robert Buckeye, Review of Contemporary Fiction


    Ritualuri de Cees Nooteboom 19,90 lei
  • img-book

    Smulgătorul de inimi este una dintre cărţile cele mai puternice şi mai teribile despre dragostea maternă. Romanul desfăşoară în faţa ochilor cititorului povestea iubirii unei mame faţă de copiii ei, o dragoste auto-devoratoare, sacrificială şi posesivă, redată într-un registru uneori suprarealist, alteori oniric, de cele mai multe ori însă cu accentele unei realităţi halucinant de adevărate. Tot astfel, universul mental al copiilor, în care totul este posibil, capătă viaţă în acest roman al lui Boris Vian, care nu este cu nimic mai prejos, în tema pe care şi-a ales-o, decât Spuma zilelor.


  • img-book

    Care-i treaba cu femeile? În 1950 Boris Vian publică, sub pseudonimul Vernon Sullivan, Femeile nu-şi dau seama, un roman-pastişă despre proza şi stilul de viaţă american de la mijlocul secolului XX. Cu o clară intenţie parodică, Vian povesteşte aventura întinsă pe câteva zilei a tânărului de bani gata Francis Deacon. Nu lipsesc drogurile, femeile, promiscuitatea fără limite, intervenţiile FBI, urmăririle pe apă şi pe uscat, travestiul şi toate beneficiile materiale pe care America aflată în plină dezvoltare i le poate oferi unui tânăr dispus să nu facă nicio economie când vine vorba de distracţie şi senzaţii tari. În august 1946, Boris Vian a scris în cincisprezece zile J’irai cracher sur vos tombes, (Am să scuip pe mormintele voastre) un roman despre care a pretins, cu complicitatea editorului său, că ar fi tradus din engleză. Cartea era semnată de Vernon Sullivan (autor american) iar numele lui Vian figura ca traducător. Editorul Jean d’Halluin (Editions du Scorpion) care era în căutarea unui best-seller american, a aflat în această carte a unui autor fictiv un asemenea succes de piață, încât l-a implorat pe Vian să mai scrie o continuare. Vian a mai scris încă două aşa-zise romane „americane“ semnate Vernon Sullivan, iar Femeile nu-şi dau seama (Elles se rendent pas compte) este unul dintre acestea.


  • img-book

    Devenit un clasic al literaturii neerlandeze, Philip şi ceilalţi este romanul iniţiatic al călătoriei unui tânăr care porneşte în căutarea unei fete sau a unei poveşti, într-o lume în care realul şi oniricul se întrepătrund până la confuzie.


  • img-book

    După ce fură inima de aur a unui preot, un asasin ajunge să fie urmărit de poliţişti pe acoperişuri şi să fie ucis, în joacă, de un copil de şase ani. Lupul Denis, un animal civilizat şi vegetarian, se transformă în om şi are accese de ferocitate inexplicabile. O maşinărie se îndrăgosteşte de o fată şi îi recită versuri de dragoste. Peste Paris se lasă o inexplicabilă ceaţă albă, cu proprietăţi afrodisiace, care-i face pe oameni orbi şi mai fericiţi ca niciodată… Un univers fantast, cu accente de umor negru şi poezie intensă, cu care cititorii lui Boris Vian sunt deja obişnuiţi. În 1949, Boris Vian a publicat volumul de nuvele Les Fourmis (care a apărut în româneşte sub titlul Blues pentru o pisică neagră). Dar în afară de acestea mai avea o serie de nuvele publicate în reviste, şi alte câteva care au rămas inedite, cum ar fi Licantropul sau Omul de zăpadă. Aceste excelente proze scurte au fost reunite de Fayard în volumul IX al Operelor complete de Boris Vian şi sunt propuse de Editura Univers publicului românesc sub forma acestei cărţi.


    Nuvele inedite de Boris Vian 19,90 lei
  • img-book

    Volumul cuprinde prima piesă a lui Boris Vian tradusă în românește, Ecarisajul pentru toți, urmată de seria de Cronici romanțate apărută în volumul de opere complete. Ecarisajul pentru toți este una dintre cele mai cunoscute piese ale lui Vian, în care umorul negru, absurdul și jocurile de cuvinte amintesc teatrul lui Eugène Ionesco. Cât despre Cronicile romanțate, acestea fac parte dintr‑o categorie de texte aparte scrise de Vian și apărute inițial în publicații periodice precum săptămânalul La Rue: colorate, incisive, ciudate sau sobre, Cronicile sunt un dublu portret, al epocii lui Vian și al preocupărilor autorului: viața mondenă, jazz‑ul, automobilele, literatura, stilul de viață american.


  • img-book

    În 1943, soţia lui Boris Vian, Michelle, s-a îmbolnăvit şi a trebuit să sufere o intervenţie chirurgicală. Ca s-o amuze pe Michelle în timpul convalescenţei, Boris Vian scrie Conte de fées à l’usage de moyennes personnes (Poveste de adormit oamenii obişnuiţi) şi o ilustrează cu desene făcute de el însuşi. Împreună cu trei nuvele – Pompierii, Pensionarul şi Amintirea – textul acestei „poveşti” constituie un volum pe care fanii lui Boris Vian vor fi încântaţi să-l citească.

    „Pompierii” este scurta discuţie dintre tată şi fiu, după ce acesta din urmă reuşise să incendieze salonul casei; cum fuseseră programaţi pentru intervenţia pompierilor abia pentru a treia zi, hotărăsc să facă împreună o excursie de vreo câţiva ani, până ce lucrurile se vor fi aranjat. Seninătatea din prima povestire se transformă în frică şi oroare în „Pensionarul”, o întâlnire nefericită dintre un bătrân şi trei liceeni. „Amintirea” este o nuvelă despre o femeie fascinantă din oraşul unde se afla pe atunci cea mai înaltă clădire din lume – New York.  „A fost odată un prinţ frumos ca lumina zilei”; aşa începe „Povestea de adormit oamenii obişnuiţi”, care vorbeşte despre aventura prinţului plecat în căutarea unui zahăr preţios şi rar.


    Amintirea de Boris Vian 19,90 lei
  • img-book

    Când lumea pare a se nărui în jurul lui Arvid – un divorț iminent, diagnosticarea unei maladii grave a mamei lui, situaţia politică a lumii –, amintirile sunt cele care‑l ajută să găsească un sens în inexplicabil și să nu se scufunde definitiv. Un roman despre nostalgie, singurătate,
    despre relații de familie complicate și despre necruțătoarea trecere a timpului. „Petterson, într‑un scris fără pretenții, dar cu o abilitate extraordinară, face ca statul pe marginea acestui abis personal și mut să pară eroic. Există o calitate pe care o pot numi doar farmec, sau ceva asemănător farmecului, în sensibilitatea esențialmente întunecată și singuratică a autorului. Arvid nu e un personaj special. Nu e nici fiul favorit, nici oaia neagră a familiei, ci copilul mijlociu universal,
    care tot timpul e trecut cu vederea. Și totuși, Arvid exercită un fel de atracție gravitațională asupra cititorului, păstrându‑și echilibrul în situația plină de contradicții, lipsită de dragoste în care s‑a trezit pe neașteptate. Poate că nu pare a fi mare lucru, dar e chiar foarte mult.“
    Stacey D’Erasmo, New York Times Book Review


  • img-book

    „Cartea asta e clădită ca un oraș, ca ideea unui oraș. Mi‑am dorit ca titlul să exprime asta. Şi chiar o face. Poveștile sunt cartiere, personajele sunt străzi. Restul e timp care trece, sete de a rătăci și nevoie de‑a privi. Am călătorit preț de trei ani prin City. Dacă vrea, cititorul poate să meargă pe urmele mele. E lucrul cel mai frumos, dar și cel mai greu din orice carte: Poți oare parcurge drumul făcut de altcineva? În ce privește personajele – străzile –, e câte puțin din toate. Avem un uriaș, un mut, un frizer care în zilele de joi tunde oamenii pe gratis, un general, câțiva profesori, copii care bat mingea, un puști de culoare care trage la coș și nimerește de fiecare dată. Astfel de oameni.“ Alessandro Baricco

    Alessandro Baricco (n. Torino,1958) a studiat filozofia și pianul și și‑a început cariera de scriitor publicând două volume de eseuri despre muzică și articole pentru La Repubblica și La Stampa. În 1991 i‑a fost publicat primul roman, Castele de mânie, pentru care a primit Premio Campiello si Prix Medicis Etranger (1995). În 1993 a întemeiat o școală de creative writing numită Scuola Holden, după personajul lui Salinger. În același an, romanul Ocean Mare a fost recompensat cu Premiul Viareggio. Romanele Mătase și Fără sânge l‑au consacrat ca fiind unul dintre cei mai traduși scriitori italieni contemporani, ajungând pe primele locuri în topurile de bestsellers din Italia și Franța. Pentru romanul City, a lucrat cu banda franceză Air la albumul City Reading – fragmente din roman în lectura autorului combinate cu muzica trupei. În curs de apariție la editura Univers, romanele Castele de mânie, Ocean Mare, Fără sânge și O poveste. 


    City de Alessandro Baricco 34,90 lei
  • img-book

    Miles ia cina la nişte oameni pe care nu‑i cunoaşte, invitat de un amic. Înainte de desert, se ridică de la masă, se duce la etaj şi se încuie în camera de oaspeţi. Refuză să mai iasă de acolo. Refuză să scoată vreun cuvânt. Gazdele sunt înnebunite, dar nu‑l pot da afară. Vestea se întinde în toată ţara, transformându‑se într‑un adevărat fenomen social şi mediatic. Printre personajele implicate în povestea lui Miles, se numără o femeie între două vârste, aflată într‑un moment de răscruce al vieţii şi al carierei ei, un bărbat trecut de prima tinereţe, afectat de pierderea partenerului de viaţă, o octogenară pe care familia vrea s‑o interneze împotriva voinței ei într‑un cămin de bătrâni şi o fetiţă deșteptissimă de nouă ani, a cărei inteligenţă precoce îi atrage antipatia colegilor şi a profesorilor. Triumful cel mare al cărţii e în slalomul înnebunitor printre jocurile de cuvinte, care transformă Era să fiu eu într‑o palpitantă cursă printre obstacole, ca un thriller lingvistic cu personaje experte în dezamorsarea bombelor de limbaj. Deşi absent în cea mai mare parte a romanului, Miles marchează vieţile celor din jur. În acelaşi timp ne deschide ochii către o realitate incomodă, una din care fiecare dintre noi şi‑ar putea dori să evadeze, la un moment dat. Ţi s‑ar putea întâmpla şi ţie.


    Era să fiu eu de Ali Smith 33,90 lei