Scriitori români (6)
  • img-book

     

    Tipul din filme nu există: o carte plină de autoironie și umor din care vei afla, între altele, cum păstrezi lângă tine un tip născut înainte de 1989, de ce trebuie să fugi de tipul care urăște pisicile, ce să nu-i spui niciodată unui bărbat în pat sau cum să-l sperii de moarte, sau de ce sunt ochelaristele niște femei mai mișto. O carte pentru femeile inteligente și bărbații cu simțul umorului, pe care poți s-o citești și într-un weekend, și într-un an.

    “Cartea asta nu este doar despre mine şi despre cum funcţionez eu, chiar dacă aşa pare. În funcţie de cantitatea de bunătate din sufletul tău, citeşte cartea asta fie ca pe un manual de dresaj al omnivorului mediocru cu care te‐ai cuplat, fie ca pe o scuză de 224 de pagini scrisă în numele tuturor bărbaţilor pe care i‐ai cunoscut sau o să‐i cunoşti.

    Pentru că aşa suntem toţi.“ (Bogdan Stoica, Tipul din filme nu există)


  • img-book

    Pentru şase tinere, se apropie Ziua Z. O aşteaptă de mult, o visează, toate speranţele şi temerile lor se îndreaptă în aceeaşi direcţie. Dar sunt departe de a fi pregătite! Se înscriu, deci, la un ultim şi intens antrenament. Primesc muniţie adecvată, echipament specializat, o instructoare pe măsură şi numărătoarea inversă începe. Numai că acolo, în casa aproape conspirativă în care se întâlnesc în fiecare miercuri, nu are loc vreo competiţie, dimpotrivă, între ele se înfiripă o prietenie aşa cum se întâmplă numai în momentele de cumpănă ale vieţii. Toate problemele şi secretele celor şase viitoare mame ies la iveală şi se complică şi mai mult pe ultima sută de metri. Dar după crizele de râs sau de plâns împreună, cele şase noi prietene încearcă din răsputeri să se ajute între ele. Rămâne de văzut dacă şi cum vor rezolva milioanele de încurcături la timp pentru a ajunge cu bine la destinaţia finală: Maternitatea. Miercuri, respirăm este un roman palpitant şi realist în acelaşi timp, cu personaje memorabile şi întâmplări ca-n viaţă, scris azi şi aici, pentru cititoarele de azi şi de aici.


  • img-book

  • img-book

    Greva foamei, trotuare ocupate de protestatari, primării luate cu asalt.

    Dar și un student care o seduce pe amanta profesorului.

    Pumni ridicați, manifeste radicale, acuzații scandate contra guvernului.

    Dar și o bătrână furișându-se spre întâlnirea cu iubitul ei.

    Nunta unor mafioți, un ucigaș cu îndoieli, un medic criminal.

    Câțiva pui de găină ciugulind niște roșii.

     

    Povestirile lui Dumitru Crudu, scriitor pe deplin consacrat, redau întreaga forfotă a vieții de azi, într un limbaj savuros, cu o vervă inegalabilă și cu un umor de cea mai bună calitate.

     

    PREMIAT

    Volum câștigător al Concursului de manuscrise organizat de Editura Univers în 2015.


  • img-book

    Aceste cinci eseuri pot constitui un (incomplet) tratat de literatură comparată care are în vedere ca termen de referinţă deschiderile teoretice diversificate din ultimul deceniu al secolului trecut şi începutul noului secol. Caracterul fluid al noţiunii face din comparatism o mitologie plurală atâta vreme cât lipseşte o teorie general unificatoare. Imposibilitatea de a-i legitima pe deplin obiectul, indeterminat şi imprecis, l-a făcut pe Charles Bernheimer să definească literatura comparată drept o „ştiinţă anxiogenică“. Este literatura comparată o disciplină autonomă sau, dimpotrivă, una anexată studiilor culturale care nu dispun de o justificare teoretică? Direct sau indirect, cartea lui Vasile Voia, profesor la Facultatea de Litere a Universității Babeş-Bolyai, a luat forma unui discurs polemic.

    Comparatismul modern maximalist, renunţând la rigorile anacronice ale comparatismului francez, până la a uita de text ca obiect estetic, a devenit domeniul predilect al tuturor diletantismelor şi formelor estetice în care dispare orice rigoare. Vasile Voia se situează principial de partea poziţiei ferme exprimate de Adrian Marino, în descendenţa lui René Wellek şi René Etiemble, a profesorilor de la Yale, Harold Bloom şi Peter Brooks, care au militat pentru menţinerea canonului tradiţional occidental şi a esteticului ca valoare primordială a operei literare.


  • img-book