Romanul secolului XX (20)
Sortează după
  • img-book

    Povestit din perspectiva copilului Andi, romanul autobiografic Grădina, cenuşa este o scufundare în apele memoriei, în care naratorul îşi recompune copilăria ca din fragmentele unei oglinzi sfărâmate: descoperirea faptului că oamenii sunt muritori, misterul somnului, sexualitatea precoce, strădania de a înţelege misterioasa figură a tatălui său dispărut care nu a încetat niciodată să-l obsedeze.Forţa acestui roman stă, dincolo de scriitura poetică, tulburătoare prin originalitate, în lucrurile nenumite, în ameninţarea Holocaustului – omniprezentă dar inexplicabilă pentru că este dincolo de puterea de înţelegere a copilului.„Cea mai bună carte apărută în Europa în perioada de după al Doilea Război Mondial.” Joseph Brodsky


    Grădina, cenuşa de Danilo Kis 23,00 lei

    Povestit din perspectiva copilului Andi, romanul autobiografic Grădina, cenuşa este o scufundare în apele memoriei, în care naratorul îşi recompune copilăria ca din fragmentele unei oglinzi sfărâmate: descoperirea faptului că oamenii sunt muritori, misterul somnului, sexualitatea precoce, strădania de a înţelege misterioasa figură a tatălui său dispărut care nu a încetat niciodată să-l obsedeze.Forţa acestui roman stă, dincolo de scriitura poetică, tulburătoare prin originalitate, în lucrurile nenumite, în ameninţarea Holocaustului – omniprezentă dar inexplicabilă pentru că este dincolo de puterea de înţelegere a copilului.„Cea mai bună carte apărută în Europa în perioada de după al Doilea Război Mondial.” Joseph Brodsky

  • img-book

    Jorge Amado (1912 – 2001) este cel mai renumit scriitor brazilian aparţinând şcolii moderniste. A debutat la vârsta de optsprezece ani cu romanul Ţara carnavalului. În acelaşi an s-a stabilit în Rio de Janeiro unde a făcut studii de Drept, dar nu a practicat niciodată profesia de avocat, dedicându-se în schimb scrisului. Printre cele mai cunoscute romane ale sale se numără Gabriela (publicat în 1958 şi ecranizat într-un film de mare succes), Dona Flor şi cei doi soţi ai ei ( publicat în 1966 şi de asemenea adaptat pentru marele ecran), Păstorii nopţii (1964). Opera sa a fost tradusă în peste cincizeci de ţări, iar scriitorul a făcut parte din Academia de Litere Braziliană din 1961 până în anul morţii sale. Publicat în 1937, Căpitanii nisipurilor este povestea unui grup de copii fugiţi de acasă, abandonaţi sau fără părinţi, care se adăpostesc într-o veche magazie părăsită de pe plaja din Bahia. Lumea pestriţă a Bahiei, plină de locuitori cu sânge amestecat, ritualurile religiei afro-braziliene candomblé, enormele diferenţe sociale, contrastul între comportamentul aspru, uneori violent, şi fragilitatea copiilor vagabonzi: este lumea Căpitanilor nisipului, o carte care la vremea ei a fost considerată subversivă, cenzurată şi arsă în piaţa publică.


    Căpitanii nisipurilor de Jorge Amado 24,00 lei

    Jorge Amado (1912 – 2001) este cel mai renumit scriitor brazilian aparţinând şcolii moderniste. A debutat la vârsta de optsprezece ani cu romanul Ţara carnavalului. În acelaşi an s-a stabilit în Rio de Janeiro unde a făcut studii de Drept, dar nu a practicat niciodată profesia de avocat, dedicându-se în schimb scrisului. Printre cele mai cunoscute romane ale sale se numără Gabriela (publicat în 1958 şi ecranizat într-un film de mare succes), Dona Flor şi cei doi soţi ai ei ( publicat în 1966 şi de asemenea adaptat pentru marele ecran), Păstorii nopţii (1964). Opera sa a fost tradusă în peste cincizeci de ţări, iar scriitorul a făcut parte din Academia de Litere Braziliană din 1961 până în anul morţii sale. Publicat în 1937, Căpitanii nisipurilor este povestea unui grup de copii fugiţi de acasă, abandonaţi sau fără părinţi, care se adăpostesc într-o veche magazie părăsită de pe plaja din Bahia. Lumea pestriţă a Bahiei, plină de locuitori cu sânge amestecat, ritualurile religiei afro-braziliene candomblé, enormele diferenţe sociale, contrastul între comportamentul aspru, uneori violent, şi fragilitatea copiilor vagabonzi: este lumea Căpitanilor nisipului, o carte care la vremea ei a fost considerată subversivă, cenzurată şi arsă în piaţa publică.

  • img-book

    „Câteva fotografii comentate puţin mai încolo de Michel sau de una dintre fostele mele bone mi‑au dezvăluit, printre adulţii îmbrăcaţi în costum deschis la culoare, o fetiţă umbrită de o uriaşă pălărie de paie, într‑o rochiţă lungă de broderie englezească, căreia i se umflă poalele şi riscă s‑o poarte departe, în larg. Băieţelul cu bucle lungi şi blonde poartă ţinuta de vară a marinarilor britanici, uniforma obligatorie a băieţilor la începutul secolului. Amândoi sunt prevăzuţi cu găletuşe, greble şi hârleţe. Cel mai mic dintre toţi trei ţine în mână o lopăţică; stând pe vine, sapă cu gravitate o groapă pe care nisipul o umple la loc. Acesta din urmă va muri tânăr, după o viaţă plină de frustrări, petrecută în mare parte prin sanatorii. Pe ceilalţi doi, dimpotrivă, îi aşteaptă o cale lungă. La sfârşitul drumului, privind pentru o clipă în urma lor, vor încerca să pună cap la cap cele câteva amintiri despre adulţii care le‑au dat viaţă, dar li se va întâmpla şi lor aceeaşi poveste ca tuturor fiilor şi fiicelor care se străduiesc să descifreze comportamentul părinţilor, ceva le va scăpa întotdeauna printre degete, ca nisipul, se va pierde în inexplicabil.“


    Labirintul lumii vol 3, Ce? Eternitatea de Marguerite Yourcenar 28,00 lei

    „Câteva fotografii comentate puţin mai încolo de Michel sau de una dintre fostele mele bone mi‑au dezvăluit, printre adulţii îmbrăcaţi în costum deschis la culoare, o fetiţă umbrită de o uriaşă pălărie de paie, într‑o rochiţă lungă de broderie englezească, căreia i se umflă poalele şi riscă s‑o poarte departe, în larg. Băieţelul cu bucle lungi şi blonde poartă ţinuta de vară a marinarilor britanici, uniforma obligatorie a băieţilor la începutul secolului. Amândoi sunt prevăzuţi cu găletuşe, greble şi hârleţe. Cel mai mic dintre toţi trei ţine în mână o lopăţică; stând pe vine, sapă cu gravitate o groapă pe care nisipul o umple la loc. Acesta din urmă va muri tânăr, după o viaţă plină de frustrări, petrecută în mare parte prin sanatorii. Pe ceilalţi doi, dimpotrivă, îi aşteaptă o cale lungă. La sfârşitul drumului, privind pentru o clipă în urma lor, vor încerca să pună cap la cap cele câteva amintiri despre adulţii care le‑au dat viaţă, dar li se va întâmpla şi lor aceeaşi poveste ca tuturor fiilor şi fiicelor care se străduiesc să descifreze comportamentul părinţilor, ceva le va scăpa întotdeauna printre degete, ca nisipul, se va pierde în inexplicabil.“

  • img-book

    „Firele pânzei de păianjen în care suntem prinşi cu toţii sunt destul de subţiri: în duminica aceea de mai Michel‑Charles era cât pe ce să piardă, sau să fie cruţat de cei patruzeci de ani care îi mai rămăseseră de trăit. Totodată, cei trei copii ai săi şi descendenţii lor, printre care mă număr şi eu, au trecut foarte aproape pe lângă pericolul de a nu mai exista. Când mă gândesc că biela defectă a unui tren provocase un accident care fusese cât pe ce să nimicească aceste virtualităţi, când constat, pe de altă parte, puţinul rămas din cele mai multe dintre vieţile actualizate şi trăite, mi‑e greu să dau prea multă importanţă acestor accidente care ţin de hazard. Imaginea care‑mi rămâne din acest dezastru din vremea lui Ludovic‑Filip nu este, totuşi, decât aceea a unui băiat de douăzeci de ani repezindu‑se cu capul înainte printr‑o spărtură, orb şi sângerând – ca în ziua în care se născuse, purtând în testicule întreaga lui descendenţă.“Marguerite Yourcenar


    Labirintul lumii vol 2, Arhivele Nordului de Marguerite Yourcenar 28,00 lei

    „Firele pânzei de păianjen în care suntem prinşi cu toţii sunt destul de subţiri: în duminica aceea de mai Michel‑Charles era cât pe ce să piardă, sau să fie cruţat de cei patruzeci de ani care îi mai rămăseseră de trăit. Totodată, cei trei copii ai săi şi descendenţii lor, printre care mă număr şi eu, au trecut foarte aproape pe lângă pericolul de a nu mai exista. Când mă gândesc că biela defectă a unui tren provocase un accident care fusese cât pe ce să nimicească aceste virtualităţi, când constat, pe de altă parte, puţinul rămas din cele mai multe dintre vieţile actualizate şi trăite, mi‑e greu să dau prea multă importanţă acestor accidente care ţin de hazard. Imaginea care‑mi rămâne din acest dezastru din vremea lui Ludovic‑Filip nu este, totuşi, decât aceea a unui băiat de douăzeci de ani repezindu‑se cu capul înainte printr‑o spărtură, orb şi sângerând – ca în ziua în care se născuse, purtând în testicule întreaga lui descendenţă.“Marguerite Yourcenar

  • img-book

    Marguerite Yourcenar îşi începe acest prim volum din trilogia Labirintul lumii cu povestirea unei naşteri: a sa. De aici pornesc întrebările. Cine a fost mama ei, moartă aproape imediat după naştere? Cine a fost tatăl ei? Ce mai poate afla, peste trecerea timpului, despre familiile părinţilor săi?Cronică a unor oameni şi a locurilor în care ei se succed precum straturile geologice, Pioase amintiri îmbină desăvârşit memorialistica şi arta romanescă, iar cititorul atent poate întrezări, în filigran, izvoarele romanelor care i-au adus celebritatea autoarei: Alexis, Piatra filozofalăsau Memoriile lui Hadrian.


    Labirintul lumii, vol. I – Pioase amintiri de Marguerite Yourcenar 26,00 lei

    Marguerite Yourcenar îşi începe acest prim volum din trilogia Labirintul lumii cu povestirea unei naşteri: a sa. De aici pornesc întrebările. Cine a fost mama ei, moartă aproape imediat după naştere? Cine a fost tatăl ei? Ce mai poate afla, peste trecerea timpului, despre familiile părinţilor săi?Cronică a unor oameni şi a locurilor în care ei se succed precum straturile geologice, Pioase amintiri îmbină desăvârşit memorialistica şi arta romanescă, iar cititorul atent poate întrezări, în filigran, izvoarele romanelor care i-au adus celebritatea autoarei: Alexis, Piatra filozofalăsau Memoriile lui Hadrian.

  • img-book

    În miezul acestui roman hipnotic, în care se împletesc misterul iubirii şi coşmarul luptei pentru supravieţuire, se află Azaro, un „copil-spirit“, un abiku, căruia îi e scris să moară şi să renască la nesfârşit din aceeaşi mamă. Prin ochii lui desluşim o lume pe care o cunoaştem prea puţin, aceea în care foamea, bolile şi violenţa definesc fără greş şi fără excepţie existenţa. „E mai greu să iubeşti decât să mori“, spune tatăl lui Azaro. Şi într-adevăr, pe măsură ce povestea înaintează, copilul trebuie să se hotărască dacă vrea să aleagă viaţa, şi implicit s-o pornească pe drumul foamei cumplite, sau să se întoarcă în lumea lipsită de dureri a spiritelor.„Asemenea unui tablou medieval ce zugrăveşte Judecata de Apoi, povestea lui Okri surprinde nu numai sacrul şi profanul existenţei, ci şi adevărurile ei profunde şi dragostea care ne ajută să sfidăm moartea.“ Kirkus Review


    Drumul înfometat de Ben Okri 37,00 lei

    În miezul acestui roman hipnotic, în care se împletesc misterul iubirii şi coşmarul luptei pentru supravieţuire, se află Azaro, un „copil-spirit“, un abiku, căruia îi e scris să moară şi să renască la nesfârşit din aceeaşi mamă. Prin ochii lui desluşim o lume pe care o cunoaştem prea puţin, aceea în care foamea, bolile şi violenţa definesc fără greş şi fără excepţie existenţa. „E mai greu să iubeşti decât să mori“, spune tatăl lui Azaro. Şi într-adevăr, pe măsură ce povestea înaintează, copilul trebuie să se hotărască dacă vrea să aleagă viaţa, şi implicit s-o pornească pe drumul foamei cumplite, sau să se întoarcă în lumea lipsită de dureri a spiritelor.„Asemenea unui tablou medieval ce zugrăveşte Judecata de Apoi, povestea lui Okri surprinde nu numai sacrul şi profanul existenţei, ci şi adevărurile ei profunde şi dragostea care ne ajută să sfidăm moartea.“ Kirkus Review

  • img-book

    Zâmbetul etrusc a reuşit să facă dintr-o istorie simplă, universală – aceea a legăturii profunde care se formează între un bărbat în amurgul vieţii şi un copil foarte mic care îi va purta mai departe numele – un roman tulburător de emoţionant şi poetic, de neuitat.


    Zâmbetul etrusc de Jose Luis Sampedro 23,00 lei

    Zâmbetul etrusc a reuşit să facă dintr-o istorie simplă, universală – aceea a legăturii profunde care se formează între un bărbat în amurgul vieţii şi un copil foarte mic care îi va purta mai departe numele – un roman tulburător de emoţionant şi poetic, de neuitat.

  • img-book

    Oameni de porumb este romanul cel mai cunoscut şi în acelaşi timp cel mai ermetic al lui Miguel Ángel Asturias, în care cititorul pendulează necontenit între real şi magic, fascinat de sunete, de descrieri, de simboluri şi de metafore.Este povestea înfruntării crâncene dintre două lumi: pe de o parte, comunităţile indigene, păstrătoare ale culturii maya, cu miturile, legendele şi tradiţiile ancestrale; pe de altă parte, societatea modernă care le aduce acestor oameni doar un viitor nedesluşit şi dezumanizat. Realismul magic, care îşi va găsi mai târziu consacrarea prin autori ca Juan Rulfo şi Gabriel García Márquez, se desăvârşeşte la Asturias într-un limbaj suprarealist, încărcat de imagini memorabile.


    Oameni de porumb de Miguel Ángel Asturias 43,00 lei

    Oameni de porumb este romanul cel mai cunoscut şi în acelaşi timp cel mai ermetic al lui Miguel Ángel Asturias, în care cititorul pendulează necontenit între real şi magic, fascinat de sunete, de descrieri, de simboluri şi de metafore.Este povestea înfruntării crâncene dintre două lumi: pe de o parte, comunităţile indigene, păstrătoare ale culturii maya, cu miturile, legendele şi tradiţiile ancestrale; pe de altă parte, societatea modernă care le aduce acestor oameni doar un viitor nedesluşit şi dezumanizat. Realismul magic, care îşi va găsi mai târziu consacrarea prin autori ca Juan Rulfo şi Gabriel García Márquez, se desăvârşeşte la Asturias într-un limbaj suprarealist, încărcat de imagini memorabile.

  • img-book

    Un roman realist cu accente magice şi final oniric, în care se amestecă o poveste pasională – ce devine un triunghi amoros – cu viaţa cotidiană a oraşului Salvador. Ritmurile de samba, delicii culinare, rituri inchinate zeităţilor afro-braziliene, o moarte şi doliul sfâşietor care-i urmează, carnavalul: Dona Flor şi cei doi soţi ai ei, cea mai cunoscută carte a lui Jorge Amado, tradusă în peste cincizeci de limbi străine.


    Dona Flor şi cei doi soţi ai ei de Jorge Amado 48,00 lei

    Un roman realist cu accente magice şi final oniric, în care se amestecă o poveste pasională – ce devine un triunghi amoros – cu viaţa cotidiană a oraşului Salvador. Ritmurile de samba, delicii culinare, rituri inchinate zeităţilor afro-braziliene, o moarte şi doliul sfâşietor care-i urmează, carnavalul: Dona Flor şi cei doi soţi ai ei, cea mai cunoscută carte a lui Jorge Amado, tradusă în peste cincizeci de limbi străine.

  • img-book

    O carte în care totul se face cu o pasiune şi o lăcomie care ating nebunia: dragostea, lupta pentru stăpânirea pămFemeie prin naștere și farmec, dar cu o atitudine demnă de un bărbat puternic, Bernarda Soledade este protagonista primului roman al lui Raimundo Carrero, scris pe când scriitorul brazilian avea doar 23 de ani. Povestea Bernardei Soledade se derulează pe două portative temporale, alternând evenimentele petrecute în prezent la ferma Puchinãnã și episoade din istoria fermei. Bernarda locuiește la Puchinãnã împreună cu sora sa, Inês, mama sa, Gabriela și tatăl său. Hotărâtă să extindă proprietățile fermei, Bernarda preia frâiele și cucerește fără ezitare terenurile din jur. Deranjați de comportamentul familiei Soledade, fermierii din jur organizează o răzbunare, iar cel care urma să ducă planul la îndeplinire este chiar unchiul protagonistei, Anrique. Are loc o crimă, dar și o răsturnare de situație, Anrique schimbând baricadele luptei. Povestea se complică tot mai tare, Inês și ea are legături cu adversarii familiei sale, dar acceptă să ducă până la capăt efectele deciziilor sale. Dorința de posesiune, fie că e vorba de pământ, de cai sau de bărbați este o constantă a Bernardei Soledade, care-și capătă o poreclă cum nu se poate mai potrivită: pantera din sertão.ântului, prinderea cailor sălbatici…


    Povestea Bernardei Soledade de Raimundo Carrero 14,90 lei

    O carte în care totul se face cu o pasiune şi o lăcomie care ating nebunia: dragostea, lupta pentru stăpânirea pămFemeie prin naștere și farmec, dar cu o atitudine demnă de un bărbat puternic, Bernarda Soledade este protagonista primului roman al lui Raimundo Carrero, scris pe când scriitorul brazilian avea doar 23 de ani. Povestea Bernardei Soledade se derulează pe două portative temporale, alternând evenimentele petrecute în prezent la ferma Puchinãnã și episoade din istoria fermei. Bernarda locuiește la Puchinãnã împreună cu sora sa, Inês, mama sa, Gabriela și tatăl său. Hotărâtă să extindă proprietățile fermei, Bernarda preia frâiele și cucerește fără ezitare terenurile din jur. Deranjați de comportamentul familiei Soledade, fermierii din jur organizează o răzbunare, iar cel care urma să ducă planul la îndeplinire este chiar unchiul protagonistei, Anrique. Are loc o crimă, dar și o răsturnare de situație, Anrique schimbând baricadele luptei. Povestea se complică tot mai tare, Inês și ea are legături cu adversarii familiei sale, dar acceptă să ducă până la capăt efectele deciziilor sale. Dorința de posesiune, fie că e vorba de pământ, de cai sau de bărbați este o constantă a Bernardei Soledade, care-și capătă o poreclă cum nu se poate mai potrivită: pantera din sertão.ântului, prinderea cailor sălbatici…

  • img-book

    În Războiul din Bom Fim, Joel şi banda de băieţi de pe strada lui poartă un război imaginar împotriva naziştilor; fratele lui, Nathan, cântă dumnezeieşte la vioară şi poate zbura deasupra cartierului; un alt copil înghite o pulbere insecticidă şi se transformă într-un gândac uriaş – poveste care, scrie cu ironie naratorul, a mai fost spusă de Kafka într-un fel uşor diferit. În acest roman, cele mai realiste şi mai banale scene şi dialoguri se combină cu stranietatea şi fantezia în realismul magic, într-o revoltă constantă împotriva “tiraniei normalităţii”, după expresia lui Moacyr Scliar.


    Războiul din Bom Fim de Moacyr Scliar 14,35 lei

    În Războiul din Bom Fim, Joel şi banda de băieţi de pe strada lui poartă un război imaginar împotriva naziştilor; fratele lui, Nathan, cântă dumnezeieşte la vioară şi poate zbura deasupra cartierului; un alt copil înghite o pulbere insecticidă şi se transformă într-un gândac uriaş – poveste care, scrie cu ironie naratorul, a mai fost spusă de Kafka într-un fel uşor diferit. În acest roman, cele mai realiste şi mai banale scene şi dialoguri se combină cu stranietatea şi fantezia în realismul magic, într-o revoltă constantă împotriva “tiraniei normalităţii”, după expresia lui Moacyr Scliar.

  • img-book

    Încă de la începuturile lumii, a existat un triunghi amoros, iar acesta a dat naştere primei poveşti. Mişcarea pendulară, sau „istoria universală a adulterului“, este o incursiune ameţitoare în poveşti de dragoste în care intervine trădarea, figurată ca deplasare/pendulare a unuia dintre parteneri spre un al treilea din afara perechii. Ecourile borgesiene sunt evidente, cum de altfel şi mărturiseşte, ludic, Alberto Mussa, ca un semn făcut cu ochiul către cititor. „Mişcarea pendulară este cea mai uimitoare carte apărută în toamna acestui an.“ Isabelle Rüf, Le Temps


    Mişcarea pendulară de Alberto Mussa 19,90 lei

    Încă de la începuturile lumii, a existat un triunghi amoros, iar acesta a dat naştere primei poveşti. Mişcarea pendulară, sau „istoria universală a adulterului“, este o incursiune ameţitoare în poveşti de dragoste în care intervine trădarea, figurată ca deplasare/pendulare a unuia dintre parteneri spre un al treilea din afara perechii. Ecourile borgesiene sunt evidente, cum de altfel şi mărturiseşte, ludic, Alberto Mussa, ca un semn făcut cu ochiul către cititor. „Mişcarea pendulară este cea mai uimitoare carte apărută în toamna acestui an.“ Isabelle Rüf, Le Temps